top of page
LA VEU DE L’ALUMNAT
Una de les línies de treball del Grup Impulsor d’APS-SC ambiental és posar en valor projectes on l’alumnat és protagonista del seu aprenentatge.
El repte és promoure la participació activa de l’alumnat en totes les fases dels projectes d’APS i SC.
Projectes
Projecte Som Platja
Institut Ramon Berenguer IV
Cambrils
Amphibia, coneixent, estudiant i conservant les basses
Institut Vescomtat de Cabrera
Hostalric
Mercats sostenibles
Institut Lluís de Peguera
Manresa
Amphibia, coneixent, estudiant i conservant les basses
Institut El Sui
Cardedeu
Som Esqueix
Grau en Ciències Ambientals
Facultat de Biologia, Universitat de Barcelona
Parc de l'Era d’en Sellés
Escola FEDAC
Vic
I els protagonistes… Què opinen?
Col·legi Mare Alfonsa Cavin, 4t d’ESO
Hem visitat un punt verd de zona, no sabia que existien.
El meu barri té zones molt brutes, em sento bé d’haver pogut deixar-lo una mica més net.
INS Bisaura, de Sant Quirze de Besora, 4t d'ESO
He après el funcionament d'un parc natural (i més concretament, el Parc del Castell de Montesquiu i tots els procediments que s'han de fer.
A mi personalment m'encanta la natura, llavors crec que m'ha aportat molta calma i comoditat, ja que és el nostre entorn.
He après a poder desconnectar de la tecnologia.
Institut Vilafranca 2, 3r d’ESO
He après sobre els plàstics i possibles solucions, com treballar i col·laborar al carrer amb projectes reals.
Institut Flos i Calcat de Barcelona, 3r d’ESO
He descobert que els fenòmens meteorològics extrems que surten a les notícies també estan provocats pel canvi climàtic.
Hem fet de monitors i m’ha agradat que els nens petits aprenguessin de nosaltres, ens costava fer-los callar i que ens escoltessin!
Col·legi Manyanet Sant Andreu de Barcelona, 4t d’ESO
M’ha agradat molt poder baixar a les clavegueres, ha estat una visita molt interessant. És realment complicat el sistema per poder netejar tota l’aigua que embrutem.
Escola Vedruna Vall de Terrassa, 3r d’ESO
He après a utilitzar menys plàstic, a no dependre tant d'aquest material i potser una mica a perdre la vergonya a parlar amb gent desconeguda.
Institut Montserrat Miró de Montcada i Reixac, 1r de Batxillerat
Em vaig sentir molt satisfeta de la nostra tasca. Era la primera vegada que em dedicava a atendre nens petits i les seves famílies. Vaig experimentar una sensació d'importància al contribuir a donar a conèixer el projecte. /…/ vaig aprendre molt i vaig viure coses que mai abans havia experimentat.
Una lliçó sobre parlar amb la gent, i aprendre a escoltar a la gent i explicar.
CFA Montserrat Roig de Barcelona, 1r de GESO, adults
Per mi ha sigut una gran experiència poder col·laborar en un hort comunitari, m’ha permès conèixer de primera mà les tasques necessàries per cultivar certs aliments que diàriament consumeixo.
bottom of page